Ortodoxní funda na vojáky, útočný po celý věk

Rozjezd je klasický na vojáky, ze začátku je dobré obětovat při ceně vojáků nad 110 část produkce na agenty a prodávat drogy za slušné zisky 300k za operaci.

Jak cena vojáků klesá, přesouváme se hlavně na partyzánské útoky a vnikání do bunkrů.

Rozestavění budov: 18-19% vojenské základny, 12-14% zábavní střediska, 5-10% laboratoře, zbytek kasárny, bouráme všechny budovy kromě továren, ty necháme stát.

Generálové: prvotní je osvoboditel (rychle ho vyexpi na 4-tý lvl), stavitel (také co nejrychleji 4-tý lvl – doporučuje se pro od-připravení pod sebe a dobýváky), vlastenec do obrany

Pokroky: antiosn, geneticky modifikované rostliny, lidský genom, nanotechnologie, pokud chytneme brzo dobrého generála (osvoboditel/stratég) netřeba dělat vojenský stát.

Produkce z továren: stíhačky, kvůli jednodušším dobývákům…před dobývákem se doporučuje nakoupit jich pár tisíc…po odehrávce zase prodat (platí prvních pár dní). Při prvních mechováních přepínáme na bunkry a produkujeme pouze je.

V první části věku se snažíme dát co nejdřív 6-tou hodnost. Jakmile ji dosáhneme uděláme svatou válku, po odehrávce i vojenský stát. Po těchto dvou pokrocích můžeme pomalu nabírat půdu pro zlepšení výroby.Jakmile máme dostatek techů síly zbraní, uděláme opevněné vojenské základny (ty by měly přijít maximálně po prvním velkém mechování na naši zemi).

V druhé části věku expíme především osvoboditele a dotáhneme ho co nejdřív na optimální kombinaci – osvoboditel/stratég. K vlastenci se hodí pro vyexpení také stratég, horší je ochránce (na fundu moc osvoboditelů nejde). Jako třetí generál, jak už bylo řečeno je NUTNÝ stavitel, k němu je velmi vhodný zbrojař. Jako 4-tý generál se hodí populista/špion.

Laboratoře stále držíme nad 5% rozlohy, zábavní střediska a vojenské základny držíme (v závislosti na zvyšujícím se počtu technologií síly zbraní a úrovní generála) kolem 12 respektive 17% rozlohy. Zbytek dáváme do kasáren, továrny stále nebouráme.

  • Produkce z továren: poměr vojáků a bunkrů v armádě by měl být cca 20:1.
  • Produkce z laboratoří: 50% síla zbraní, 40% síly rozvědky, 10% výzkum vesmíru.

Tahle část věku je celkem nudná, prostě pořád partyzánujete, s možná co nejvíc vojáky, vnikáte do bunkrů, atd. Je dobré najít si kámoše v ali co mechuje a připravovat mu cíle. Nezapomínejte taky na krádeže rozvědkou a prodeje drog. Svoje počty agentů stále rozšiřujte koupí, až do 8-mé hodnosti. Pokud ji dosáhnete bude vám přibývat za každých 400 padlých vojáků přibývat jeden agent…a to už je pádný důvod proč v partyzánu ztratit 25k vojáků.

Zvykejte si, že na vás půjdou stylem – neúspěšný inf + útok na týl + mechy, mechy, mechy. Takže abyste dostávali aspoň něco z obrany, pořiďte si za lev-no na domácím trhu pár tisíc mechů (max. 20k). Vaše výroba vojáků vyváží takové-hle skoky s prestiží, nebojte. Hlavní důraz je kladen na aktivní zkušenosti armády počítané do bonusu. Maximálně šetřete kola!

Prestiží se držte tak, abyste byli schopní dosáhnout na nejvyšší farmy ve vámi vyhlášených válkách. Co se půdy týče – buďte mírně pod průměrem mechovacích zemí, tzn. při 600k prestiže mějte kolem 8-9k půdy.

Pokroky na 600k prestiže nespěchají, ale družice potěší. Do technologií investujte peníze z prodeje drog. Cyborgové nespěchají. Jako pokrok podporující rozvědku doporučuji mafii (pokud jedete sám na sebe). Pokud vám jako alianci o něco jde, je teroristická organizace lepší volba.

Pokrok mechy a jaderné elektrárny udělejte opravdu až na jejich minimální ceně.

Přicházíme do závěrečné etapy věku (po robo), v této chvíli už by měl být útočný generál na 8 hodnosti, obranný na 6-té, stavitel/zbrojař 4-té a výš, a špion/populista na 4-té.

Je dobré před partyzánským útokem zkusit zda už ona farma nemá přece jenom vysoko ochránce, případně jí snížit hodně spokojenost, aby ztráty nebyly tak citelné. Začínáme nabírat půdu na slabých soupeřích (bonusově, ne prestižně) a zvedáme produkci kasáren. V této chvíli byste měli mít už nad 12k půdy a kolem 1M prestiže, začínáte partyzánovat opravdu velké farmy a expy rostou jako houby po dešti. V této etapě jako jediné se doporučuje držet určitý počet tanků a mechů. Řekněme, že 10k tanků a 50k mechů je dostatečný počet.

Pokud chcete – můžete při 1M expů změnit útočného generála na stratég/nacionalista (vyhnete se ochráncům a při vaší produkci je to už jedno jaké máte ztráty).

Takto postupujete až do konce věku.

Btw. Kdybyste chytli UFO, berte cyborgy (pokud chcete mít i slušnou prestiž) nebo plazmy (pokud chcete mít ještě lepší hodnost).

Článek vytvořil vedoucí vzdělávacího týmu Guti the King (#38471).
Upravený hráčem Chica (#107648).

Komentáře

p4vlik 10.11.2010

dik, presne tohle jsem potreboval

István 20.12.2010

Prima nápad, zkusím to také. (I když Feudál na Robo mne taky hodně láká.)

Divnej Emperor 7.2.2011

  1. Něco podobnýho jedu teď (64. věk), je to vlastně to samý, akorát na obranu (takže přechod farmu je ideál). Rozdíly…
    síla zbraní na max, domácí trh na 15k = mechy za $300, protiraketovka 20k = 70% ale ke konci maxuju, rozvědka na pokrytí, vesmír někde mezi sílou zbraní a sílou rozvědky.
  2. Laborky mam na 1500, díky hustotě vojenských techů a bonusu za expy v armě vyrábim 200 techů/kolo a můžu je krásně prodávat
  3. základny na 20%, díky techům roste krásně vesmír
  4. zábavek jsem ubral, když přišel popul na 7%, ale zvýším na 10%-12% kvůli bonusu
  5. rozhodně dávám brzy cenzuru a po robu andriody (možno i dřív, když šetřim techy z loupeží) a taky dávám měsíční základnu
  6. stavím elektrárny (bez techů energetiky) na pokrytí výdajů, víc ne (rozhodně se to vyplácí – cena za 1MWh je $18 a za vojáka nejlíp $90 – je to pohodlnější a neztrácí se zbytečně expy)
  7. nemám U gena, pouze ochránce/stratéga…základní bonus 200%, taktický přes 500%
  8. v továrnách, které nebourám, robim bunkry, pokud jich mám hodně, tak mechy nebo tanky

…to jsou asi všechny rozdíly.

Jinak za mechování ztrácí borci stejně mechů, kolik já vojáků, takže 20k-10k, partyzánem mě neprojde ani funda, ledaže mě odpřipraví a tímhle bolestivým stylem mechne nějaký robot, i tak má min dvojnásobný ztráty…na bunkry se nechytá nikdo …protiletadlovku nemam, bombit si mě nedovolili, ale určitě budou potřebovat aspoň 50k stíhaček a pevný nervy. Jak píšete, rozvědkou jsem prakticky neprůchodný, takže zbývají jen ty mechovačky od robotů.

Teď uvažuju, že zvednu hlínu a hodim hranice, jen tak pro radost…jejich náklady zaplatí svatá válka (hranice prodeje vojáků je $85 za kus, za levnější proděláváš).

TheDracul 18.4.2011

Zdravim, jsem zacatecnik tak se nezlobte za blby dotaz. Ale nechapu to ze nemam stavet zadna meste a obchodny zony. zisky za kolo mam kolem 5k a to mi prijde strasne malo. nemam penize pomalu ani na staveni budov. A jeste jedna malickost v jakem dny po zacatku veku se tak vyplati prodavat drogy. v prvnich dnech nesezenu dost agentu na to aby se operace povedla a pak uz zisky nejsou tak velike…

admin 19.4.2011

Ahoj, je to z toho důvodu, že na dobrou produkci peněz z měst a obchodních zón potřebuješ i technologie Obchodu a Hustoty zalidnění, což jsou hospodářské technologie.

  1. pokud by jsi vynalezl pokrok Svatá válka, tak by Ti je ničil (přesněji 0,2%)
  2. je to neefektivní…zvyšuje se Ti „mrtvá“ prestiž – v tomto případě má tvá země slabou armádu (ostatní hráči, kteří nemají tolik technologií budou mít v prestiži zastoupenou větší armádu, i když budete mít stejnou prestiž => „silnější zem“)
  3. Je výhodnější se zaměřit na produkci těch jednotek, surovin na kterou má daná země bonus. V případě fundy +20% na kasárny plus částečně i na elektrárny.

Na peníze jsou dobré vlády jako Demokracie, Republika, Utopie a to hlavně ke konci věku, jelikož pokud by jsi ze začátku zároveň produkoval peníze a i válčil, produkce peněz by při útocích velmi klesala. A to díky spokojenosti, která se při útocích snižuje (produkce peněz je ovlivněna právě i spokojeností a proto je lepší peníze produkovat až, když farmíte)

Prodat dobře drogy je momentálně o štěstí. Jelikož jsou omezené prestiží a rozlohou. Doporučil bych Ti je prodávat až jak získáš špióna a silnější rozvědku. Bez špióna jsou ztráty enormní.

TheDracul 29.4.2011

Ještě přihodím jeden dotaz. jedu taktiku která je zmínéná výše. problem je ale v tom že mě pořád mechují a zničí mi tím většinu armády a já nevím jak se proti tomu bránit.v návodu je psáno že mám vyrábět jen bunkry. což ale nechápu proč logičtější mi příjde dělat mechy. ( továren mám 14% takže neco produkuji ). a ještě jedna věc jak se dají udelat tak obrovské bonusy jako 500% mám do normálního útoku 113% + osvoboditel a příjde mi že víc už ani nemůžu ( nemam VS příjde mi kontra produktivní bonus o tolik větší nedává protože snižuje spokojenost a stojí strasně moc vojáků… kdyžtak mě opravte ) .

mara8 2.5.2011

čau,
abych řekl pravdu, nemám rád fundu s vlastencem, jezdím zásadně ochránce stratéga – jeho síla je v tom, že schopnosti se násobí, oni si potom lidi rozmyslí to mechování… s OSkem není problém do taktický obrany přes 400% bez nějakýho extrémního ladění bonusů

jinak bez mechů s vlastencem je to podle mě nehratelný, resp. nevyhneš se tomu, že tě budou mechovat … a často, stačí abys povylezl trošku nahoru

funda by to měl vpohodě ubránit hlínu bez vlastence, stačí mít průměrný spojky a dost bunkrů + gena, kterej ti dovolí je držet… vysoká základní obrana udělá svoje

jinak o bonusu 500% do útoku si můžeš nechat zdát, u fundy je reálnejch tak 300-350% na taktickej útok, vyšší bonus už přestává bejt udržitelnej

já osobně u fundy továrny nedržím, preferuju elektrárny, máš na něj paušál + neklesaj ti tolik zkušenosti armády při výrobě… ale co člověk, to názor

VS doporučuju dělat co nejdřív v prvním týdnu věku tak, aby tě neohlodali na kost a nebo to hrát bez něj

ArchimondS 15.5.2011

Ahoj, za fundu je do útoku bonus 500% vpohodě. Stačí poladit bonusy. Nevím, ale on se osvoboditel nezobrazuje v menu -> válka, takže jestli si to neznal, možná si to myslíš právě proto. Jinak za fundu jsem měl bonus do U i 550%+, takže můžeš mít klidně bonusy 500%+ do U a u toho klidně 400%+ do obrany zárověň