Válečně zaměřená Republika pouze na továrny až do konce věku

Republika patří díky velké produkci továren k vládám, se kterými lze dosáhnout vysoké hodnosti. Menší nevýhodou je slabší bonus, který ze začátku věku dělá starosti nejednomu hráči. V článku se dozvíte, jaké existují způsoby rozehrání republiky, které budovy, technologie a pokroky jsou důležité a zda je lepší hrát ve velké alianci nebo v menší či být bezalianční.

Ze začátku věku by jste se měli zaměřit na získávání území a jejich zastavění budovami, vynalézání pokroků a získávání technologií. Existuje několik způsobů, kterými lze těchto věcí dosáhnout.

První a řekl bych nejjednodušší způsob je tento

Využijete výhod Anarchie a prvních několik stovek kol (800-1300) budete pouze kolonizovat, stavět + dotovat (od 4999 km2). Protekci odehrajete na Laboratoře.

Vaším úkolem bude hlavně získat technologie (potřebné na pokroky a na zvýšení produkce jednotek z továren – Automatizaci továren)  a pokroky nad 600k (Androidy a Družice, případně Mrakodrap).Kolonizovat by jste měli max. do 4999 km2. Následně buď stavíte stavební firmy (do 100-150) nebo dotujete Laboratoře (+25%).

Rozložení budov by jste měli mít takto:

  •  80% Laboratoří
  • 10% Zábavní střediska
  •  8% Vojenských základen
  • 100-150 Stavebních firem

Peníze získáte z prodeje technologií (na začátku věku se nejvíce prodává Zemědělství, Síla zbraní a Síla rozvědky). Za ně si koupíte energii a jídlo, které Vaše země pouze spotřebovává (neprodukuje).

Za Anarchii vynaleznete pouze tyto pokroky:

1. Členství v OSN (S)
2. Geneticky modifikované rostliny (T)
3. Lidský genom (T)
4. Pacifismus (S)
5. Nanotechnologie (K)
6. Tajemství mozku (T)
7. Produkce mechů (T)
8. Androidi (K)
9. Družice (K)

Většina Vaší armády bude složena převážně z vojáků. Můžete si také pořídit několik tisíců tanků (kvůli pokroku Fašismus, který dáte po revoluci) a bunkrů.

Až vynaleznete poslední pokroky provedete revoluci na Republiku (kola by jste měli mít kolem 140 + 100). Po revoluci přijdete pouze o společenské pokroky, ale tyto stejně již nepotřebujete.

Nyní již za Republiku vynaleznete následující pokroky (viz dále):

1. Členství v AntiOSN (S)
2. Vojenský stát (S)
3. Fašismus (S)
4. Mafie (S) nebo Teroristická organizace (S) – tyto pokroky teoreticky nemusíte vynalézat
5. Opevněné vojenské základny (K)

Co uděláte s 4k Laboratořemi? Kolem 50% (můžete i více) přestavíte na továrny (díky stavebním firmám a technologiím Rychlosti stavby Vám to nezabere moc času – při efektu technologií RS  150% a 150 Stav. firem za 35 kol budete mít přestavěno, samozřejmě to jde i rychleji). Přestavovat můžete po revoluci nebo i před. Důležité je mít dostatek technologií Automatizace továren a Továrny nastavené 100% na Mechové. Zbytek Laboratoří necháte vyválčit protihráče-mi. Nakonec ještě zvyšte počet Voj. základen na 15%.

Nyní máte zemi připravenou na expení. Nemusíte se již starat o pokroky a zaměříte se pouze nagenerály. Můžete vstoupit do aliance a vyhlásit si války. Spíše farmám s nízkou hodností. Pamatujte, že ostatní mají náskok v expech, vy ale již máte pokroky, které oni nemají.

Druhý způsob zaměřený na válčení hned po odehrání protekce

Celkově je tento způsob náročnější na získávání technologií a pokroků. Oproti prvnímu, ale útočíte hned od začátku, takže pro některé z Vás to může být větší zábava :).

Protekci rozehrajete na kasárny. A následně buď využijete výhod být do 4999 km2  mimo alianci (více cílů na dobývání) nebo vstoupíte do aliance za kamarády.

Z budov stavíte Kasárny do počtu 1500-3000. Poté již jen Továrny. Nezapomeňte, aby výroba jednotek z Továren byla efektivní musíte mít hodně technologií Automatizace továren. Získat technologie může být pro někoho problém, proto můžete postavit (před Továrnami) něco kolem 1000-1500 Laboratoří a nastavíte je hlavně na výrobu AT. V opačném případě prodejte část vojáků nebo používejte rozvědku.

Z pokroků se zaměřte nejprve na společenské a pak až na ostatní, které jsou uvedeny výše (rozjezd za Anarchii). Fašismus nevynalézejte na konci odehrávky! To samé platí o vojenském státu. Vynalezněte je na začátku nebo v průběhu odehrávky. Způsobem, že nejprve několikrát provedete dobývák  (území nezastavíte, pouze se do-připravíte). Následně vynaleznete pokrok a pak zastavujete. Tímto postupem budete mít vždy armádu.

Celkem potřebujete 4-5 druhů technologií.Rychlost stavby (dokud nemáte generála stavitele), Automatizaci továren (zkratka AT), Sílu zbraní, Sílu rozvědky a Výzkum vesmíru Nejdůležitější z nich je AT. Jelikož má dvojnásobný vliv na produkci mechů z továren! Snažte se držet efekt AT těsně pod maximem.

Expit na začátku věku budete převážně pomocí partyzánského útoku nebo útokem na týl (pokud chcete mít pěkné expy, musí mít protihráč hodně vojáků případně tanků). Nejvíce zkušeností získáte pomocí nočního tažení. Mechy začnete produkovat od druhého týdne věku (pouze s pokrokem Produkce mechů). Tento útok používejte až od 15 000 jednotek (v opačném případě získáte poměrně málo expů).

Jaký je vhodný cíl na mechování?

Existuje několik parametrů, které ovlivňují velikost expů. Mezi ně patří:

  • Rozdíl prestiže útočníka a obránce – větší rozdíl je výhodou (útočíte na prestižnější zem, max. můžete zaútočit na 3* prestižnější)
  • Rozdíl hodností útočníka a obránce – při nízkých hodnostech je vliv zanedbatelný, největší zvýhodnění je při útoku na zem, která je o 4 hodnosti výše. Měli by jste si vybírat cíle s hodností o něco vyšší (platí cca od 6 úrovně).
  • Ztráty prestiže obránce – větší ztráty (samozřejmě obránce) = větší expy (nevýhodou je rychlé snížení velikosti expů, cíl rychle padá s prestiží dolů). Z toho nám vychází, že lepší je, když obráncevlastní hlavně tanky a stíhačky.

Být v alianci nebo mimo ní?

Mimo alianci (tzv. být bezalianční) je vhodné pokud vynalézáte drahé pokroky nebo jste samotář, kterého nebaví stálé útoky. Nevýhodou je, že jste do určité míry omezení. Systémem, který podporuje alianční spolupráci a navíc přicházíte o alianční zábavu (společné odehrávky apod.). V alianci získáte více hodnostních zkušeností, znalostí o hře (můžete se srovnávat s ostatními) a v neposlední řadě i nové přátelé, které můžete osobně poznat na některém ze srazů wg komunity.

Výhody a nevýhody

Bezalianční

  • Pro – málo útoků na Vás, relativní klid na vynalézání pokroků, možnost dotovat a hrát sám za sebe, nezávislost na ostatních hráčích
  • Proti – bezalianční postihy, postupně nedosahujete max. možného zisku expů, nedosáhnete ani na vysokou prestiž

V alianci do 5 členů

  • Pro – větší zábava než mimo ali, expit můžete naplno a dokonce se dá vyhrát i věk jako jednotlivec (v prestiži)
  • Proti – hodně útoků

V alianci o full členech 

  • Pro – to co platí u aliancí do 5 členů + můžete vyhrát věk jako aliance
  • Proti – extrémní množství útoků, vhodné cíle si musíte stále hledat

Výběr již záleží na Vás ;).

V článku není uvedena celá problematika Republiky. Budu rád, když mne případně doplníte v komentářích. Doufám, že i přes to se Vám článek bude hodit. Díky za pozornost

…Chica.. (vedoucí vzdělávacího týmu)

Komentáře

Divnej Emperor 12.10.2012

Dovolím si tvrdit, že druhý způsob je lepší zajet v protekci na laboratoře, dát produkci mechů a jet továrny. Repeři mají zásadní bonus do produkce továren.

Vibromax 14.5.2013

No nejdříve jsem chtěl začít troškou kritiky, ale po dočtení celého článku mi to nepřišlo vhodné, vzhledem k tomu, že se autor skutečně snažil, článek je hezky strukturovaný a pro začátečníka přehledný a plodný.

Proto předpokládám, že tyto 2 věci, které zmíním jsou pouze chybou/překlepem:

1) strategie č.1 – seznam pokroků obsahuje OSN a v následující věte se mluví o vynalezení Fašismu > to přece ale nejde:-) fašák jdem jen s AntiOSN….

2) „ex-pění“ …. to je hodně zvláštní výraz, jestli to měl být vtip, tak mě pobavil, jestli to bylo myšleno vážně, tak s´t se autor nakopne do zadku:-))))

P.S. názor na strategii 1 je, že nemůže vést k pořádnému úspěchu…..1300 kol prakticky pouze dotace bude znamenat to, že zem nebude mít žádné generály a soupeři budou mít obrovská náskok! Vždyť okolo 2000 odehraných kol, už by měl být Ochránce/Stratég na 8lvl a ostatní2 generálové na 50k expů!!!! Jinak snad ani nemá cenu klikat. Tzn. strategie č.1 ANO pro bezalíka, ale rozhodně ne s cílem pro expení.

Jinak článek pěkný, jen tak dál!

..Chica.. 15.5.2013

Zdravím,

ano ex-pění byl výplod mé choré mysli opraveno. K pokrokům dodám, že je to správně. U fašismu je dodatek, že jej máte vynaleznout až po revoluci To znamená až za republiku, kdy AntiOsn budete mít. Samozřejmě za anarchii nejde dát.

Soupeři na druhou stranu nebudou mít pokroky nad 600k, takže taky se zbrzdí. Všichni nemají obr. generála. Jinak je zde možnost expit i přes velké ztráty…produkce jednotek z továren u republiky je neskutečná.

Ještě bych se zmínil, že může nastat problém, kdy se s prestiží můžete dostat hodně vysoko (díky produkci)…pak je expení o ničem, nejsou cíle. Řešením by bylo buď držet méně hlíny => menší prestiž nebo vyšší ztráty jednotek.

Seksa 24.4.2014

Na to že je tahle strategie u linku z fóra označená jako TOP STRATEGIE bych k tomu docela připomínky měl,sry jsem ve škole, takže to bude trochu neuspořádané ale ty si to přebereš
– prostě mi chybí možnost „od protekce na továrny“ když už je člověk ta repka… klasicky 300 labáků a pak už továrny, vzhledem k tomu, že tanky i bunkry se celý první týden dají prodat za maximální cenu + pokud dáš mechy mezi prvníma 20ti, tak na tm neskutečně vyděláš
-jak už je tu zmíněno, s*át se s pokroky 800-1300 kol je hloupost, v 1300. kole už máš mít cca 2 EE geny na 50k + OS 100k… jediné na co je třeba spěchat je mrakodrap, protože se rapidně zdražuje, ale droidy a družice dávám třeba po 10-15 dnech hraní, kdy se člověk i v rámci expení automaticky dostane na prestiž 600k a tudíž neztrácí kola
-na začátku se také opravdu hodně prodává automatizace (a občas podle trhu energetika) a alianční pokroky to ještě posílily
-osobně maximálně preferuji hru v alianci od protekce, žádných 4999 bezali. První 3 dny člověk stejně útočí na všechny bez postihu i z aliance, a pak ve válkách získává víc a nemá postihy. Je velký rozdíl jet na mrak s 4999 a 6500 třeba. + téměř není šance aby tě někdo sundal ve dvoučlence, když to zahraješ dobře a druhá zem, popřípadě cover, pomáhá