Válečný feudalismus s revolucí na robokracii

Taktik feud->robo je na různých stránkách plno, ale všechny taktiky ubourávají hlínu, já dělám revoluce i na 12000 km², lépe se zvednete, máte lepší cíle a také se dobře udržíte nahoře.

Prvních 100 kol.

  1. Prodáte celou armádu na domácím trhu.
  2. Nastavíte v laboratořích 100% na rychlost stavby.
  3. Nastavíte produkci továren – 100% na tanky.
  4. Postavíte 5-ti kola-mi laboratoře.
  5. Pak po jednom kole kolonizujete a hned zastavujete, první 2 kola dáte do elektráren a farem (1:1), další zastavení bude následující dostaňte se na 200-300 kasáren, potom 250 laboratoří, pak zase stavět kasárny a dostat se na 500, zbytek odehrávání v protekci stavte jen továrny (je důležité, mít nastavenou produkci na tanky, kvůli většímu zisku území při dobývání, které se ze začátku hodí). Během odehrávání prodávejte armádu, ale ne suroviny.
  6. Po stém kole udělejte revoluci na feudalismus.

Generálové u feudalisty

  • ekonomický generál - Snažte se hned začátkem věku získat stavitele (ušetří mnoho kol) a k němu nejlépe zbrojařenebo technologa
  • útočný generál - nacionalista/stratég
  • obranný generál - ochránce národa/vlastenec (někdo místo vlastence preferuje spíše stratéga, ale my potřebujeme udržet co nejvíc hlíny před revolucí na robo, tak proto budeme mít vlastence)

Světový trh

Měli by jste nakupovat co nejlevnější energii a schovávat si jí na trh (dát obrovské ceny, aby to nikdo nekupoval) a snažit se tam mít schováno, alespoň 1 milion energie na první odehrávání po revoluci.

Také je docela dobré si schovat na trh pár tanků (třeba 15 000), po revoluci se vám budou dost hodit.

Do-připravení

Do-připravujte si armádu tím, že budete stavět stavební firmy, ušetříte tím kola, a nebudete stavební firmy dohánět před revolucí

Rakety

Produkujte jen konvenční rakety, které vůbec neházejte. Po revoluci se vám budou ohromně hodit a ušetří vám mnoho kol. Pak jen vyhodíte raketu nebo dvě a hned dobýváte.

UFO

Kdyby přišlo UFO, tak si vybírejte věci následovně:

  1. Plazmy
  2. Cyborgové (pokud opravdu vezmete cyborgy, tak postavte kasárny, tak aby jste produkovali minimálně 500 vojáků (na pokrytí těch výdajů za ně, to platí i po revoluci na robokracii)
  3. SuperPC
  4. 140 Síla zbraní, 150 výzkum vesmíru a nebo 50M…. většinu technologií stejně prodáte

1. týden

Nejdříve si nastavím produkci v laboratořích 100% na automatizaci továren, pak je naším cílem nabrat co nejvíc území (doporučuji odehrávat 140 kol najednou, až odehrajete 200 kol, tak si laboratoře nastavte tak jak je to napsané dole) a vyrobit co nejvíce jednotek (v této chvíli si nastavím výrobu jednotek následovně  90%tanky, 10% stíhačky (někdo preferuje, jen tanky, ale stíhačkami se lépe dobývá, nemusíte od-připravovat, když útočíte na bez-alianční hráče, nebo na malé aliance).

Budovy mějte následovně:

  • Laboratoře 20% - je to důležité, kvůli revoluci na robokracii.
  • Kasárny 30% - je to dobré na rozjezd, ale dostaňte se na 30% ze začátku kolem 4000 rozlohy, a potom už vůbec kasárny nestavte a stavte továrny a laboratoře.
  • Továrny 20%
  • Elektrárny či farmy 10% - já se spíše nakláním k farmám, protože máte menší spotřebu jídla a jídlo má větší cenu na světovém trhu, kvůli velké hustotě vojáků na začátku věku.
  • Zábavní střediska 8%
  • Vojenské základny 12%

Pokroky

Udělejte nanotechnologie, osn a pokud budete kupovat technologie zemědělství, tak klidně rychle udělejte i geneticky modifikované rostliny a lidský genom – vyplatí se to kvůli většímu maximu zemědělství (díky kterému produkujete více jídla) a také lidský genom +10% spokojenost = +5%bonus a to se také vyplatí.

Technologie

  • Rychlost stavby 5% - bude se hodit po revoluci, a pokud je začneme produkovat už teď jen 5%, tak výsledek bude dobrý a teď ze začátku nějak nepocítíme ztrátu, že už produkujeme rychlost stavby
  • Obchod a hustota zalidnění 0% - na mezinárodní spolupráci, se vyplatí techy kupovat – díky velké rozloze a dobré ekonomice, nebudete mít s penězi problém
  • Zemědělství 10% - bohatě to stačí, na to aby jste měli slušnou produkci jídla
  • Automatizace továren 25% - kvůli produkci jednotek
  • Energetika 0% - i když někdo už si dělá zásoby na revoluci po robo, kde se někdy drží malé množství elektráren – pokud tedy nejedete s ROBO na fůzní elektrárny a nejdete čistě na elektrárny, tak my to uděláme tak, že před revolucí prodáme všechny technologie zemědělství a nakoupíme za to technologie energetika.
  • Síla zbraní 30% - tady je opravdu důležité produkovat velký počet technologií, ze začátku to dodá dost bonusu a kort u feudalisty, který je dobrým producentem technologií a ještě vojenské techniky.
  • Cena na domácím trhu 0%
  • Vývoj raket 0% - je dobrém čas od času nějaké technologie koupit, a dostat se cca na 15000 technologií)
  • Protiraketová obrana 0%.
  • Síla rozvědky 15% - na pokrytí technologií, někdo se to snaží schovávat na trh, ale je docela problém, když narazíte na nepřejícího hráče, který vám začne dávat vyhlazovací útoky, které ničí i jednotky a suroviny na světovém trhu.
  • Výzkum vesmíru 15% - musíme doufat, že nás navštíví UFO a budeme tam mít mimozemský pokrok Plazmy.

Útočení

První týden je dobré se dostat na nějakou slušnou rozlohu (něco kolem 5000 km², není to lehký úkol, ale ani ne složitý – vše je o tom jak si to domluvíte v alianci, že Vám budou nechávat více hlíny u nepřátel).

Pokud budete útočit mimo alianci, tak se vždy vyplatí dobyvačnými útoky procházet, raději seberu 170 km² se 100% jistotou, než 200 km² s 50%, vyhledávejte technokracie, demokracie, klidně i anarchie, ale těm se snažte trochu vyhnout, protože teď je pro vás potřeba každá jednotka, a u anarchie se brání i obyvatelé, takže by se mohlo stát, že dobyjete, ale jen částečně.

Rozvědka

Snažte se už držet malinko agentů, a zkoušet krást technologie, ze začátku si to technokrati moc „nekryjí“, když jdou rychle na pokroky, tak se snažte jim něco brát.

2. týden a 3.týden (15. den věku)

V této části už bude potřeba udělat všechny důležité pokroky a pomalu se snažit držet dobře technologie, správně útočit a mít už minimálně 10000 km²  a to je opravdu hranice, není problém to udržet, pokud budete mít takto vše rozložené. Navíc je potřeba mít už minimálně 600 000 prestiže a udělat androidy a i družici.

Budovy

  • Laboratoře 28-29% - je to opravdu důležité, aby jste měli velkou hustotu technologií na velkou rozlohu.
  • Kasárny 15%
  • Továrny 25%
  • Farmy 10%
  • Zábavné střediska 8%
  • Vojenské základny 12%
  • A teď už by jste měli mít kolem 150 stavebních firem tedy (1%-2%)

Pokroky

  • Mezinárodní spolupráce (2. týden)
  • Produkce mechů (někdo to preferuje už 1. týden, ale já to dělám vždy až 2. týden)
  • Tajemství mozku (také důležité udělat hned začátkem 2. týdne)
  • Androidi (to záleží na vás kdy to uděláte, stačí klidně až 3. týden, takže uděláte 600 000 prestiže a uděláte Androidy)
  • Opevněné vojenské základny (2. týden)
  • Družice (to stačí udělat až 3. týden)
  • Vojenská akademie (po dokončení 7. hodnosti, udělat… je dobré to udělat ještě před revolucí na robokracii, takže klidně také až 3. týden)

Produkce továren

  • Tanky 30%
  • Stíhačky 10%
  • Bunkry 0% (jen kupovat na domácím trhu a držet jich na zemi něco kolem 6000 víc opravdu není potřeba)
  • Mechové 60%

Technologie

Teď už je docela důležité dělat si zásoby technologií kvůli efektu technologií, který bude sepsaný u revoluce na robo.

  • Rychlost stavby 10%
  • Obchod a hustota zalidnění 0%
  • Zemědělství 0%
  • Automatizace továren 40%
  • Energetika 10% - ano energetika místo zemědělství, aby jsme měli nějaké technologie energetika hned po revoluci
  • Síla zbraní 20%
  • Cena na domácím trhu 0%
  • Vývoj raket 0%
  • Protiraketová obrana 0%
  • Síla rozvědky 15%
  • Výzkum vesmíru 5%

Útočení

Tady už je potřeba více mechovat, snažit se co nejvíc vyexpit generály (které sice ztratíme po revoluci, ale teď jsou potřeba) a dosáhnout minimálně 8. hodnosti (nejlepší by byla 9. hodnost, aby jsme po revoluci měli šanci hned na 4 generály díky pokroku vojenská akademie) . Také je docela dobré vyhlašovat války farmám, a dávat jim po mechovačkách loupe-žáky na technologie.

Rozvědka

Už by jste měli držet dost agentů na to, aby jste měli kartičku „R“ (silná rozvědka) je to potřeba, aby se nesnažili vám krást technologie, protože pokud jste si všimli, tak 10% technologií z automatizace továren nejsou kryté (ale není to moc a tak nejsou takové ztráty). Navíc vyhledávejte cíle a zkoušejte krást technologie, technokratům a nebo anarchiím bez Rka a s číslem hráče něco přes 300 000 (dost malé číslo na to, aby technologie drželi, ale také dost velké na to, aby je nekryli).

4. týden a příprava na 25.den věku (příprava na revoluci)

Snažte se 4. týden co nejvíce dobývat a loupit, za zbylé peníze nakupujte technologie automatizace továren, zastavujte stejně jako 2. a 3. týden, produkce továren se trochu pozmění (viz. produkce továren), tak jako produkce technologií (viz. technologie)

Budovy

Začátkem 4. týdne(nebo lehce před koncem 3. týdne) po nastavení produkce továren a technologií to držte takto:

  • Laboratoře 35%
  • Kasárny 10%
  • Továrny 25%
  • Farmy 6%
  • Zábavné střediska 8%
  • Vojenské základny 12%
  • Stavebních firem minimálně 300 tedy 3%-4%

Produkce továren

  • Tanky 40%
  • Stíhačky 10%
  • Mechové 50%

Technologie

Možná se lekáte, že budeme produkovat tolik nekrytých technologií, ale protože to je jen vlastně na 4 dny, tak se zas tolik nestane a před revolucí to dost pomůže.

  • Rychlost stavby 20%
  • Obchod a hustota zalidnění 0%
  • Zemědělství 0%
  • Automatizace továren 50%
  • Energetika 5%
  • Síla zbraní 20%
  • Cena na domácím trhu 0%
  • Vývoj raket 0%
  • Protiraketová obrana 0%
  • Síla rozvědky 5%
  • Výzkum vesmíru 0%

Útočení

Tady musíme brát v potaz dvě věci, kolik máte hlíny a jakou máte hodnost, pokud máte už víc jak 11000 km², tak mechujte, ať jste co nejblíže 9. hodnosti.

Pokud ale máte velkou hodnost, ale málo hlíny – miň jak 11000 km², tak dobývejte.

Rozvědka

V tuto chvíli je opravdu strašně důležité držet tolik agentů, aby jste měli kartičku „R“ (Silná rozvědka),  jak už jsem psal u 2. a 3. týdne. I zde je potřeba, aby jste kradli technologie.

25. den a revoluce na robokracii

Měli by jste mít plná kola (140+200, nebo spíše třeba 140+180 aby vám nějaká kola nepropadla). Hlína by se měla pohybovat kolem 15000 km² (spíše víc jak 15000 km²), a podíl androidů v populaci, by měla být kolem 50% (pokud vás někdo hodně nedrtil a nebyli jste obětí častých loupeživých útoků), pokud ale máte kolem 45%, tak je splněno to co jsme chtěli. Budeme tedy brát fakt, že 50% ještě nemáte, ubouráváte laboratoře, kasárny a nebo farmy po 300 budovách a hned 300 km² území opustíte. Kouknete se kolik % máte, a pořád takhle dokola, až se dostanete na 50% androidů v populaci. Ale rozhodně by jste to měli mít kolem 11000 km² (pokud stále nemáte 50%, tak pořád ubourávejte po 300 km², až na 50% hustoty androidů v populaci)

Po revoluci prodejte 30% z každých technologií, jen zemědělství prodejte celé, ať máte na přestavbu, nakoupení technologií co potřebujete a také na odehrávání jako takové.

Budovy

  • Továrny 80%
  • Voj. základny 18%
  • Stavební firmy 2% - ty už stavět nebudete, ale také je nebourejte

Pokud chcete držet elektrárny (někdo to doporučuje, když je ekonomika silně do mínusu a máte i plazmy), tak držte budovy takto(je ale důležité mít vymaxované technologie energetika):

  • Továrny 65%
  • Elektrárny 15%
  • Voj. základny 18%
  • Stavební firmy 2% - opět už nestavět, ale také nebourat

Továrny

  • Tanky 15%
  • Stíhačky 15%
  • Mechové 70%

Technologie

  • Rychlost stavby - stačí držet jen tak, aby jste měli i se stavebními firmami a stavitelem cca 80budov za kolo, zbytek prodat.
  • Energetika - podle toho zda jedete na elektrárny nebo ne, pokud ano tak to držet pod maximem
  • Automatizace - maximum
  • Síla zbraní - maximum a něco navíc (kdyby přišly plazmy)
  • Protiraketová obrana - cca 20k techů
  • Síla rozvědky - polovina největšího počtu technologií, na pokrytí
  • Výzkum vesmíru - stejně jako síly zbraní

Odstupňované technologie na robo (dle efektu):

  • Rychlost stavby – 2
  • Obchod – 1
  • Hustota zalidnění – 1
  • Zemědělství – 1
  • Automatizace továren – 2,5
  • Energetika – 2
  • Síla zbraní – 1
  • Cena dom. trhu – 1
  • Vývoj raket – 1
  • Protiraketová obrana- 1
  • Síla rozvědky – 1
  • Výzkum vesmíru – 2

Útočení

Teď je vaším úkolem co nejvíce dobýt a hned zastavit, protože použijete rakety, které jste si od začátku šetřili a vyhodíte vždy 1-2 rakety (podle toho co je to za cíl) a pak dobyjete. Snažte se dostat na co největší hlínu, a tu hlínu hned zastavovat.

Rozvědka

Teď už se držet rozvědku moc nevyplatí, protože partyzány vás projde skoro každý, ale stejně je dobré držet pár stovek agentů (já držím kolem 200 agentů).

Armáda

Tanků a stíhaček mějte desetinu z mechů (tedy pokud máme 100 000 mechů, tak 10 tisíc tanků a stíhaček).
Vojáků se snažte držet i přes oslabený bonus na partyzány dvojnásobek počtu mechů (toho docílíte prodáváním mechů na světovém trhu).
Bunkry nedržte vůbec, akorát by vám do nich lezli.
Mechové, tak tam držte většinu jak je sepsáno nahoře jaký je podíl armády.

Pokroky

Protože robokrati mohou mít jen 1 společenský pokrok a to jsou bezpečnostní senzory, tak by bylo hloupé toho nevyužít – tedy udělejte tento pokrok co nejdříve.

Generálové pro robokracii

Po revoluci, všichni generálové zemřou je tedy potřeba vytrénovat generály nové(díky voj. akademii nebude problém měnit rychle schopnosti) a to takové

  • Ekonomický generál 1 - stavitel/špion minimálně hodnost 4
  • Ekonomický generál 2 - zbrojař/ekonom minimálně hodnost 4
  • Obranný generál - vlastenec/stratég minimálně hodnost 7
  • Útočný generál - dobyvatel/stratég minimálně hodnost 7

5. týden a 6. týden

Vše držet stejně jako po revoluci jen výjimkou tvoří styl útočení – největší mocí robokracie je mechování (noční tažení). Tedy budete většinu kol jen mechovat a ne dobývat (i když to budete dělat také – čím větší hlína tím větší produkce a to potřebujete)

Rozvědka

Pokud budete mít už dost vojáků v armádě, tak klidně posilněte i rozvědku, jen pozor, aby jste neměli kartičku „R“ (Silná rozvědka) láká to fundamentalisty a diktatury, které nechtějí, aby jste silnou rozvědky měli a tak vám budou schválně zabíjet agenty partyzánskými útoky.

Útočení

Jak už jsem psal nahoře, tak většina vašich útoků bude jen noční tažení, snažte se proto vyhledávat země s pacifismem o dost prestižnější než jste vy, jedeme na hodnost, takže klidně i o milion a víš. Nebude problém si ho od-připravit(zaútočit na týl), naštvat mu obyvatele (taktický nálet) a pak ho pořádně zmechovat(noční tažení) a následně dobýt nebo oloupit (dobyvačný nebo loupeživý útok)

Konec věku

Pokud vše půjde tak jak má, tak pro vás nebude problém skončit s minimálně 11 hodností a kolem 3M prestiže(a to opravdu minimálně), což je docela slušné. Samozřejmě pokud se zaměříte jen na hodnost, tak skončíte na hodně slušné hodnosti, a naopak, pokud se zaměříte na prestiž a nebudete tolik útočit, tak se také v pohodě dostanete i na 5M prestiže.

Článek vytvořil učitel Sammy (#65752).
Upravený hráčem Chica (#107648).