REPUBLIKA

Republika je vláda, která v sobě skrývá velký potenciál.

Mnoho hráčů netuší, jak správně využívat její bonusy. Schylují se k bezhlavému dobývání a zapomínají na efektivní počet technologií. Což u republiky platí dvojnásob oproti ostatním vládám.

Díky produkčním bonusům s ní lze hrát, jak na hodnost (Sbíráte body tzv. zkušenosti z útoku případně z obrany. Ve většině případů získáte více zkušeností z útočení.) tak i na prestiž (Téměř vše je ohodnoceno - od jednotek po zboží.).

Produkce

+20% produkce továren
+20% produkce peněz

Válčení

-10% síla útoku
-20% obrana proti agentům
Nemůže vyrábět biocidní rakety
Může mít pokrok Fašismus

Na co je dobrá

V čem tkví síla republiky? Vyniká v boji proti slabším hráčům. Její obrovskou výhodou je velká produkce jednotek z továren, díky čemuž může směle konkurovat robokracii. A v porovnání s konkurenční demokracií si také nevede špatně v produkci peněz.

  • produkce jednotek – kompenzuje slabší bonus, který je z počátku hry velmi frustrující. K vynikající produkci potřebujete dostatek technologií automatizace továren, které vám zvýší jejich efekt až o několik desítek %. U produkce mechů se jedná navíc ještě o dvojnásobný efekt továren.
  • farmění – s republikou můžete farmit, jak na jednotky z továren tak i na peníze z měst a obchodních zón. Co k tomu potřebujete? Mít ekonomicky i vojenský silnou zem. Jedinou možností, jak toho dosáhnout je rozehrát zem na továrny a poctivě vycvičit během prvních 2/3 věku své generály, jak ekonomické tak i ty vojenské. Hrát od začátku věku pouze na peníze je špatné rozhodnutí, se kterým se na top pozice nikdy nedostanete.
  • sundávání protihráčů – jakmile v zemi vycvičíte útočného generála a získáte všechny důležité pokroky (Fašismus, Vojenský stát, Lidský genom, Družice, Androidy) dokážete velmi snadno sundat (s pomocí funďáků) většinu protihráčů…hlavním útokem republiky je noční tažení, které dokáže velmi poničit armády..především fundamentalisté bez mechů velmi často dostávají krutý nářez. Pozor však na zkušené hráče! Ti dokážou této slabé stránky fundy velmi efektivně využít.

Na co není dobrá

Jak už jsem se zmínil, slabá stránka republiky je její bonus armády. Ten je z počátku věku oproti konkurenčním vládám (Diktatuře, Fundamentalismu) velmi špatný. Bonusy se razantně zlepší, až když budete expit nočním tažením.

  • začátek věku – je kritický pro každou vládu, ale u republiky obzvláště. Vyhněte se těžkým válkám s fundamentalisty a diktaturami..získejte co nejdříve vojenský stát a fašismus.
  • dobývání – s bonusy armády souvisí i získávání území, které může být pro nezkušené hráče velmi obtížné

Začátek věku

Nejslabší fáze věku. Máte dvě možnosti, jak hrát a to buď tak, že si nejdříve připravíte ekonomiku země za jinou vládu (většinou anarchii nebo technokracii jako bezalianční do max. rozlohy 4999) vynaleznete základní pokroky až po androidy a družice a následně uděláte revoluci na republiku nebo hrajete za republiku hned od začátku.

Střed věku

Záleží, jak se vám složí generálové a kdy se vám podaří získat dostatek mechů (čím dříve tím lépe). Pokrok produkce mechů bývá většinou nejlevnější 2 týden věku v pondělí. Prakticky by jste tedy již na konci druhého týdne mohli mechovat za velmi slušné expy.

Výhodou pro republiku jsou tito generálové nacionalista/stratég nebo svoboditel/stratég či nacionalista/osvoboditel. Čím dříve je složíte tím máte větší šanci, že své protivníky jednoduše projdete. Útoční generálové vám pomůžou s efektivním rozjezdem země.

Nezapomínejte ani na ekonomické a obranné generály! Zažité pravidlo praví, že by jste měli expit nejdříve ekonomického a až pak obranného a útočného generála.

Konec věku

Hlavní přednosti republiky se ukáží právě v této fázi. Ať už se jedná o farmění nebo o expení na hodnost až do konce věku. Země s vycvičenými generály a i pokroky nemá problém s ekonomikou země a ani s válčením.