ROBOKRACIE

Krátké shrnutí vlastností jedné z nejnáročnějších vlád online strategie webgame. Samotná robokracie (ve zkratce robo) byla poprvé zavedena v 5. věku. Což už je pěkně dávno. Za tuto dobu prošla mnoha změnami. Aktuální výhody/nevýhody uvádí následující řádky.

Produkce

+ 35% produkce továren (mechové stojí pouze 19 dílů, u nich je tedy tento bonus dokonce +50%)
+ 20% výroba energie a technologií
- 30% obyvatel
- 30% produkce jídla mnohem vyšší spotřeba energie budovami
bolestnější revoluce (nelze přímo z anarchie, nelze prvních 25. dní věku)
nelze vynalézat společenské pokroky (výjimkou jsou bezpečnostní senzory)

Válčení

neúčinkuje na ně biocidní raketa, demoralizace a prodej drog
poloviční pokles připravenosti po útoku
+ 50% síla rozvědky v obraně
+ 25% 20 %  (Vývoj online hry webgame 82 až 83 věk) síly v útoku na noční tažení, taktický nálet a bombardování měst

- 50% obrana proti partyzánskému útoku při revoluci všichni generálové zemřou a noví sbírají zkušenosti o 50% pomaleji (navíc nelze mít ochránce národa, nacionalistu, osvoboditele, populistu a farmáře)

Na co je dobrá

  • expění – Díky své obrovské produkci jednotek z továren a  polovičnímu poklesu připravenostipři útocích. Pokud však chcete dosáhnout vysoké hodnosti 13 či dokonce 14 měli by jste se pokusit nalézt dárky od UFA a to hlavně plazmové zbraně, které kompenzují absenci některých generálů – Generálové za robo
  • farmění – Buď na produkci jednotek z továren nebo energie z elektráren případně technologií z laboratoří. Velmi rozšířená strategie je robo na fůze. Bohužel pro nováčky není moc vhodná. A to kvůli náročnosti jednotlivých úkonů. Musíte vynaleznout nejdražší pokrok, kterého lze vůbec dosáhnout – fůzní elektrárny (400k technologií energetiky). Produkce bez fůzí není dobrá. Následně je potřeba se připravit a provést revoluci. Nehledě na to, že musíte naexpit generály a získat aspoň 25k území. Není to jednoduché?

Pokud se rozhodnete produkovat jednotky z továren měli by jste vědět, že musíte průběžně část jednotek prodávat na světovém trhu a za získané peníze nakupovat buď energii nebo jídlo. Proč se vyplatí prodávat jednotky předtím než začnete odehrávat? Jednoduchá odpověď. Za jednotky platíte žoldy a za energii  či jídlo) ne. Velká armáda = velké žoldy => malé zvýšení prestiže při každé další odehrávce => malá prestiž na konci věku. Zapamatujte si, že držet zboží u sebe je nebezpečné, stačí 1 normální útok čí akce rozvědky a protihráč zjistí, že držíte zboží u sebe, v nejhorším případě Vás oškube. Jediná obrana je schovat zboží na světovém trhu za cenu např. 30$ a doufat, že se do konce věku prodá (malá šance zde je, většinou až v poslední dny věku) nebo jej stáhnout a prodat za nižší cenu.

Produkujete-li pouze energii pak pravděpodobně hlavně dotujete buď expy armády (pokud ještě nemáte Z-ko) nebo energii.

Produkce technologií zas až tak oproti předchozím příkladům výhodná není. Cena technologií posledních 5 dní věku klesá k 180-250$. Navíc v den revoluce na robo dochází k poklesu jejich cen. Za den až 3 se cena opět uklidní a o něco se zvedne. Pokud si tedy shrneme tyto vlastnosti, dobrá cena je přibližně od 26 až po 35 den věku (nebereme v potaz cenu techů před revolucí). V tu dobu by jste měli produkovat technologií co nejvíce.

Mnoho souvislostí zde není uvedeno, proto berte tyto rady s rezervou!

Na co není dobrá

  • na produkci peněz, jídla - na peníze zde existují lepší vlády (Demokracie, Republika či Utopie). Na produkci jídlo má dokonce postih -30%.

Začátek věku

Nelze provést revoluci na robo.

Střed věku

Přesněji 25 den věku. V této fázi věku se vzpamatováváte z revoluce a snažíte se vycvičit generály a zároveň zvedáte území. Těsně po revoluci dobývejte co nejvíce avšak v rozumných mezích. Někteří hráči za 3 dobýváky v řadě za sebou bombí a vyhlazují. Postupně dobývání omezujte, ale pořád jej musíte navyšovat (Vždy dobyjte více území něž kolik Vám následně soupeř sebere.).

Konec věku

Buď farmíte nebo bojujete o 13 nebo 14 hodnost.