Silná rozvědka je základ úspěchu!
Ač se to možná na první pohled nezdá, s rozvědkou se dá provést mnoho operací. Například zjišťovat informace o protihráči, oslabovat jej sabotážními operacemi nebo jej dokonce okrádat o jeho nekryté peníze či zboží. Rozvědka patří nepochybně k základům webgame. Její opomenutí Vás může stát i vítězství!
Rozvědku tvoří agenti. Bez nich nemůžete provádět žádnou operaci. Můžete si je koupit pouze na domácím trhu nebo je získat za veteránský bonus:
Kapitán gardy (8) – 400k zkušeností za věk: za každých našich 400 padlých vojáků v útoku (normálním i taktickém, při pomoci spojenci nikoli) přibude jeden agent
Úkolem agentů je vykonávat Vámi zvolené operace, bránit zemi proti operacím rozvědky protihráčů. Navíc brání při partyzánském útoku ( největší vliv mají na konci věku) a pomáhají špionážním spojencům.
Ztráty agentů jsou pouze při akcích Vaší rozvědky a při partyzánském útoku na Vaši zem.
Síla rozvědky je ovlivněna několika parametry. Mezi něž patří:
- počet agentů k rozloze
- počet technologií síly rozvědky k rozloze
- počet vojenských základen
- úroveň generálů špiona a ochránce národa
- pokrocích
- vládě
- spokojenosti
Čím je akce složitější, tím je nebezpečnost operace vyšší.
Přehled operací rozvědky
Špionážní operace
Při úspěšné akci neztrácíte žádné agenty, při neúspěšné 1% poslaných agentů.
- Infiltrovat vládu (nebezpečnost operace 1) – zjistíte soupeřovi počty budov, technologií, vojenských jednotek a spokojenost
- Infiltrovat generální štáb (2) – zjistíte soupeřův bonus země za zkušenosti armády, počet raket, agentů, jednotek, vojenských technologií a jeho spojence
- Infiltrovat rozvědku (3) – zjistí přesný počet agentů, všechny spojence včetně špionážních + ofotí všechny zprávy, které si udělala infiltracemi na cizí země sama postižená rozvědka
- Infiltrovat vědecká centra (2) – získáte informace o dosažených pokrocích protivníka
Sabotážní operace
Při úspěchu sabotáže ztrácíte 2% agentů, při neúspěchu jsou zabity a umučeny 4%.
- Rozšířit epidemii (2) – pouze s pokrokem teroristická organizace, zemře 5% obyvatel + výrazně sníží spokojenost
- Sabotovat letiště (2) – zničí 4% stíhaček (maximálně však 2*[počet vyslaných agentů])
- Počítačový virus (3) – zničí 4% technologií (maximálně však 3*[počet vyslaných agentů])
- Nabourat ovládání mechů (3) – zničí 4% mechů (maximálně však 3*[počet vyslaných agentů])
- Zničit rakety (4) – ničí rakety, nejdříve 2 konvenční rakety následně 1 biocidní nebo 1 EMP nebo 1 nukleární
- Demoralizovat obyvatele (1) – sníží spokojenost
- Sabotovat armádu (3) – sníží připravenost armády, první akce o 3% připravenosti další 2%, 2%, 1%, 1%, 1% a 1%
- Zavraždit agenty (1) – vraždí agenty v malém množství
- Napadnout sídlo rozvědky (4) – zavraždí až 15-20% agentů
- Poškodit protiraketovou obranu (3) – ničí až 10% technologií protiraketové obrany
Loupeživé operace
Při úspěšné akci vyváznete beze ztrát, při neúspěšné je zabito 4% agentů (pokud použijete akci prodat drogy a nepřítel má pokrok protidrogová centrála, je ztráta agentů 10%).
- Vykrást centrální banku (2) – ukradne až 25% nekrytých a 1% krytých peněz
- Ukrást technologie (3) – ukradne 5% nekrytých a 0,2% krytých technologií
- Vykrást sklady (2) – ukradne až 25% nekrytých a 1% krytých zásob jídla, max. 1/5 prestiže okrádaného
- Napíchnout ropovod (2) – ukradne až 25% nekrytých a 1% krytých zásob energie, max. 1/5 prestiže okrádaného
- Prodat drogy (2) – má Fundamentalismus a Diktatura, pouze s pokrokem AntiOSN. Při úspěchu získáte peníze a nepřítel ztrácí spokojenost.