Funda na vojaky s laborkama

Základní informace, jak hrát za fundamentalismus s částečnou produkcí technologií z laboratoří. Rozdělení budov, základní pokroky, nastavení produkce laboratoří, kombinace generálů, jak odehrát protekci…

Strategie jak hrát za fundamentalismus:
Fundamentalizmus na vojakov, revolúcia na utopiu + fúzne elektrárne
Ortodoxní funda na vojáky, útočný po celý věk

Budovy

Laboratoře: 10-15%
Továrny: necháváme co dobyjeme takže tak do 10%
Kasárny: mít kolem 50% a podle toho taky jak máte postavený zbytek budov.
Zábavní střediska: funda na ně má velkej bonus tak držet tak 15%
Vojenské základny: u fundy mají dvojnásobný účinek na techy takže taky kolem 15-18% ale o něco víc než zábavek
Stavební firmy: dobré je mít kolem 1% z rozlohy kvůli tomu abychom neplýtvali kolama na zastavování.

Výrobu v továrnách máme ze začátku nastavenou na bunkry(někdo dává tanky) a jak máme mechy tak dáme vyrábět mechy abych znepříjemnil mechování.

Výroba technologií

V protekci 100% na rychlost stavby.
Po protekci 20% rychlost stavby, 40% síla zbraní, 20% síla rozvědky a 20% výzkum vesmíru
Když přijde stavitel tak přenastavíme na 55% síla zbraní 25% síla rozvědky a 20% výzkum vesmíru

Generálové

Útočný: Nacionalista/Stratég
Obraný: Vlastenec/Stratég(možný i Ochránce národa ale teď se hůř expí)
Ekonomický 1. : Stavitel/Špion/Populista(Stavitel je podmínka pokud vám nepřijde první ekomonický generál z jiných dvou ekonomických vlastností)
Ekonomický 2. : Ekonom/Zbrojař/Populista

Rozvědka

U fundy je třeba mít silnou rozvědku aby se mohlo krást, sabotovat, drogovat a dělat infy pokud nikdo v ali nemá silnou rozvědku. Prodejem drog se dá dobře vydělat i na celou odehrávku což je celkem příjemné a nějaké ty nakradené technologie se taky u fundy hodí jelikož jich tolik nevyrábí. Silnou rozvědku je mít dobré už koncem druhého nebo začátkem třetího týdnu věku. Drogujeme Utopie a Anarchie popř i jiné zřízení co mají pacifismus ale zde nebude zisk tak velký, pokud nějaký bude.

Útočení

Základním útokem fundamentalismu je Partyzánský útok. Odpřipravuje o 5%, 4%, 3% 3%, 2%, 2%, 2%, 1%,1%. Po odpřipravení se dá ještě pomocí vojáku vniknout do bunkrů ale to jen když má cíl víc bunkrů než by měl mít v poměru počtu vojáků nebo bunkrů a ten je 10000 vojáků na 1000 bunkrů.

Dopřipravení po těchto útocích záleží hlavně na počtu jednotek když útočíte všemi vojáky a nemáte moc jiných jednotek tak se armáda odpřipravý o 27% a pak dopřipravujeme po 6-ti kolech.

Po odpřipravení cíle a případném odbunkrovaní a zjištění stavu armády cíle dobyjeme, pokud máme dobrý bonus a máme silnější armádu tak stačí Dobyvačný a pokud to je tak že máme slabší armádu tak můžeme dát Dobyvačný totální nebo oddotovat 5-10 kol na spokojenost, stoupne nám o něco bonus a budeme mít víc vojáků. Po dobytí nedopřipravujeme ale jdeme zastavět dobyté území a tím se i dopřipravíme. Pokud budeme dávat na tu samou zem ještě jeden dobývák tak stačí buď hodit jednu konvenční raketu nebo dat dva partizánské útoky a zas dobýt. Když máme silnou rozvědku a zem na kterou útočíme má hodně mechů tak můžeme dát par sabotů po posledním taktickém útoku a to nás taky trochu dopřipraví.

Protekce

Nastavíme techy na 100% rychlost stavby a 100% bunkry, a stavíme 1 kolo laborky a další kolo kolonizujeme. Takto to děláme dokud nemáme 200-250 laboratoří. Pak začneme stavět po jednom kole kasárny a zas jedno kolo kolonizovat. Takto odehrajeme 50 kol. V 51. kole postavíme farmy 52. kolonizujeme a 53. kolo stavíme elektrárny a pak dáme 10 kol kolonizovat. Potom uděláme revoluci na Fundamentalismus a pokračujeme v stavění kasáren a kolonizaci po jednom kole až do konce protekce. Během odehrávky v protekci nemusíme nic prodat a tím myslím že nebudeme prodávat ani tech par jednotek co máme ze začátku.

První odehrávka po protekci

Prodáme všechny vojáky a zastavíme zbyle území. Kyž je zastaveno tak koupíme cca 50-100 agentů podle peněz a najdeme si nějaké anarchie které jsou 3x výš než mi a prodáme jim drogy hned po zastavení a tak si vyděláme na první odehrávku a jelikož už máme revoluci za sebou tak už kolonizovat nebudeme a vrhneme se do útočení, buď do válek co máme nebo si najdeme nějaké bezalianční co jedou na jídlo nebo techy. Občas se vyplatí koupit třeba 50 agentu na infy těchto zemi a když mate dobrý výběr tak nemusíte tyto země ani odpřipravovat, protože občas nemají ani jednotku. Během první odehrávky uděláme pokrok AntiOsn a začneme pomalu střádat peníze na koupi techu zemědělství a automatizace továren abychom mohli během další odehrávky udělat buď Geneticky modifikované rostliny nebo nanotechnologie.

Pokroky

Tyto pokroky by jste měli mít za fundu pokud pojedete podle návodu:

  • Členství v AntiOSN (S)
  • Vojenský stát (S)
  • Teroristická organizace (S)
  • Nanotechnologie(K)
  • Lidský genom (T)
  • Produkce mechů (T)
  • Svatá válka (S)
  • Opevněné vojenské základny (K)
  • Družice (K)
  • Vojenská akademie (K)

Článek vytvořil učitel HornikCZ (#342818).
Upravený hráčem Chica (#107648).

Komentáře

Hadrabator 26.8.2013

Trochu mi tu chybí vysvětlení, k čemu je tahle strategie vůbec dobrá :)) osobně si myslim, ze je to pitomost, od počátků jsme všechny učili, že se mají soustředit na to, na co je vláda stavěna a ne si pokrývat zbytečnosti…kort funda, jestli si to pamatuju tak má -25% na techy ne?k tomu tohle hrát s voj státem která sunda spokojenost, takze produkce jeste menší?

Podle meho je strategie holý neefektivní nesmysl, co ulehčí jen minimum práce a připraví zemi o hodně cenných jednotek, spokojenosti nebo bonusu (kasarny, zabavky, zakladny), jelikož jde o 10-15% laborek… nevím nevím na tuto strategii bych moc nedával. Můj názor.

Jinak článek pěkně stavěný a dobře informuje (krom toho proč to vůbec hrát), líbí se mi připomenutí výhod fundamentalisty.

Shako 27.9.2013

Souhlas s Hadrabatorem – taky nechapu, k cemu jet takovou fundu. A nenasel jsem v clanku vysvetleni, proc by se to tak melo delat. :-/

Asticka 6.10.2013

Take mi chybi vysvetleni PROC to vlastne takto hrat…
Klasicky warfunda muze mit trochu elektraren nebo labu na pokryti produkce, odehravky a techu. To ma tu vyhodu ze lepe udrzuje zkusenosti armady – pokud by mel fund z produkcnich budov jen kasarny, musel by zakonite obcas prodavat vojaky na odehravku a zatechovani zeme (ci pozeji nakup mechu), tj oproti fundovi s castecnou produkci techu/ene drzi o trochu hure zkusenosti armady (vyrabi se vic vojaku tj kazde kolo klesa o trochu vice zkusenost armady)…
Toto je ale trochu efektivnejsi zajistenim spise casti elektraren nez laboratori. Osobne bych doporucoval laby nestavet, ale nechavat si ty dobyte.
Samozrejme zalezi i na prumernych cenach na trhu v prubehu veku. Tyto ceny se za posledni cca 2 roky vyrazne zmenily, a to spise ve prospech fundy co je vice na vojaky – drive byly vojaci proste za 80 a za vic ste je prakticky nemeli sanci prodat, s takovou situaci na trhu lze snadno spocitat, ze se dokonce i u fundy vyplati vice vyrobe ene nebo techu oproti vojakum (ciste co se produkce/kolo tyce). Dnes ale jsou vojaci cice cenneni, proat je za 95-100 lze, tu se situace meni zase ve prospech kasaren. Ovsem ozdil produkce u fundy ene/vojaci/techy je stejne pomerne maly.

Dalsim pouzitim muze byt fund na laby co se pripravuje na utop (na techy). Zde ale ma produkcni budovy JEN laboratore a nejde o klasickeho fundaka, protoze expi se rychleji mechovanim nez partyzanama, takze takovy fundak prodava techy a kupuje mechy a mechuje. Takovy fundak jede onech zminovanych 15% zabavek a hned jak je to mozne dava kulturni centrum (kvuli vcasnemu dostatku bodu na utop). Diky mnohem vyssi spokojenosti (+20% oproti fundovi s voj statem) je zde produkce techu srovnatelna ci dokonce vyssi nez by byla produkce vojaku na stejne hline.
Samozrejme uplne stejna strategie je pri priprave utopky na energii, zde se jen jede pouze elektrarny a ne laby.

Dale nesouhlasim s nasledujicim:
– “ Dobyvačný a pokud to je tak že máme slabší armádu tak můžeme dát Dobyvačný totální nebo oddotovat 5-10 kol na spokojenost, stoupne nám o něco bonus a budeme mít víc vojáků“ – no FUJ! oddotovat 5-10 kol? Hovadina, kdyz si nejsem jistej tak proste dam jeste jeden part, nebo spise ten co tu zem mechoval da jeste tazeni, nebo vnikneme do bungru, vse podle situace, ale o dotovani nemuze byt rec, dotace jsou proste vyhozeny kola!
– „Zábavní střediska: funda na ně má velkej bonus tak držet tak 15%“ – Toto pouze v pripade, ze se tento konkretni fund pripravuje na utopii (kvuli bodum na utopii). U ciste warfundy si myslim ze to je zbytecne moc a 8-10% staci.
-„Vojenské základny: u fundy mají dvojnásobný účinek na techy takže taky kolem 15-18% ale o něco víc než zábavek“ – ze zacatku veku tech 15% je minimum ale pozdeji kdyz uz je bonus dulezitejsi, doporucuji 18-20%. To je nyni podle me optimalni, drive bych doporucoval 16-18% ale nyni spise takhle, tedy to se tyka hlavne velkych alianci, kde je aliancni bonus +15% efektu voj. zakladen….

Dale co se pokroku tyce, nedoporucuji davat nanotechnologie nejak brzo. Osobne si myslim ze je nejlepsi je davat az po svate valce. Diky tomu mame spolecenske pokroky levnejsi (kazdy T a K pokrok vynalezeny pridava narocnost) – tj vojstat (pokud se teda nejede kulturni), antiosn, svata a terorg. Hlanim duvodem ale neni cena naslednych pokroku, ale EXPY. Fund bez nanotechnologie ma sice pri utoceni veci ztraty, to ale ze zacatku tolik neboli, a diky vecim ztratam ma pomerne znacne vyssi expy z kazdeho utoku!